vrijdag 23 november 2007

Bert & Monica 12,5 jaar getrouwd

De tijd vliegt werkelijk en ineens blijkt dan dat je alweer 12,5 jaar getrouwd bent!

Als je dan zo ver van huis bent en je dus geen feestje voor familie en vrienden kunt geven, wat doe je dan?

Een groot voordeel van Azië is dat je hier genoeg keuze hebt als het gaat om romantische vakanties. We wilden daarom graag afreizen naar Thailand omdat dat ook maar twee uur vliegen is. Het eiland Koh Samui leek goed evenals Chiang Mai maar toen we wilden reserveren, bleek of het vliegtuig volgeboekt te zijn of werd er gevlogen op dagen die ons niet pasten.

Tja, wat nu? We besloten om gewoon eens in Hong Kong rond te kijken. Het staat hier immers vol met prachtige hotels met uitstekende spa voorzieningen dus dat moest toch niet zo moeilijk zijn. Het Mandarin Oriental en The Peninsula bleven uiteindelijk over en na wat 'vergelijkend warenonderzoek' viel de keus op The Peninsula.

Twee dagen en een overnachting werden geboekt en een paar arrangementen samengevoegd. Hoe zag dat er nu allemaal uit?

Dag 1: de feestdag, 19 november

Om 9 uur 's ochtends werden we door de limousine van het hotel afgehaald. Is dat bijzonder? Als je veel reist, zoals wij is dat op zich niet meer zo bijzonder, behalve als die limousine een prachtige Rolls Royce is! Jongens, dat is luxe. Wat een auto. Ik heb nog nooit zo ruim gezeten en zo heerlijk. Je zakt lekker weg in de kussens en zoeft over het wegdek. Je hoort de motor helemaal niet, alleen de banden. Het was het perfecte begin van de dag. Gelukkig was er veel verkeer op de weg dus deden we er lekker lang over!

Na een uur rijden kwamen we bij het hotel aan. Voor iedereen die het hotel niet kent; het is een echt ouderwets Grand Hotel waar je het gevoel krijgt in een andere tijd te zijn beland zodra je over de drempel stapt. Piccolo's in de welbekende uniformen heetten ons welkom en 'onze' customer relations manager kwam direct op ons af om ons naar de suite te brengen.

Inchecken bij de balie was niet nodig, alles werd in de suite afgehandeld. Een korte uitleg volgde en toen konden we de suite eens even goed bekijken.

Er stond een bankstel en eettafel in het zitgedeelte, er was een prachtige, ruime slaapkamer en een mooie badkamer.

Op de eettafel stond een fles champagne en een klein taartje met de gelukwensen van het hotel. Nu moeten jullie weten dat The Peninsula bekend staat om zijn heerlijke chocolade dus het taartje was heel snel op!

Intussen was ook de welkomstthee binnen gebracht en konden we ons even ontspannen.

Om 12 uur was het tijd voor de lunch. Die was op de 7de verdieping van het hotel waar ook de spa is. De lunch werd geserveerd op het dak van het hotel bij het prachtige zwembad en bestond uitsluitend uit gezonde dingen.

Om half twee was het tijd om ons om te kleden en in de relaxation room plaats te nemen. In die kamer staan bedden waar je heerlijk in kunt gaan liggen, een koptelefoon op kunt zetten met ontspannende muziek en prachtig over de haven kunt kijken terwijl je geniet van een sapje.

Even later werden we opgehaald voor een twee uur durende massage. Ik kan jullie zeggen dat het zo lekker was dat ik ongeveer tien keer ben wakker geworden van mijn eigen gesnurk. Alle ledematen werden lekker losgemasseerd en met hete olie en stenen behandeld. Zelfs mijn krakkemikkige rechterknie kwam weer los.

Van de massage ging het direct over in een twee uur durende gezichtsbehandeling waarna ik het gevoel had naar een 10 jaar jongere uitgave van mezelf te kijken.

Het was daarna wel wat moeilijk om ons weer in de kleren te hijsen. We wilden eigenlijk gewoon lekker in de badjas blijven lopen en relaxen. Dat kon echter niet want om 7 uur was het tijd voor het diner.
We hadden een tafel gereserveerd bij Felix, dat is een van de restaurants in het hotel. De inrichting is ontworpen door Philippe Starck en is heel eigentijds maar niet te koel. Wat echter bijzonder is en dit klinkt misschien raar, is het toilet. Bij de dames moet je door een zware marmeren deur naar binnen wat overigens niet zo praktisch is als je op je naaldhakken op een gladde vloer staat maar bijzonder is het wel.

Bij de heren daarentegen wordt het plassen een bijzondere ervaring doordat de urinoirs zo zijn geplaatst dat het lijkt of je boven de stad zweeft. Het is dus net of je op de stad staat te plassen. Je moet er maar op komen!

Dag 2

Na een uitstekende nachtrust gingen we richting The Verandah, het restaurant in het hotel waar het ontbijt wordt geserveerd. Dit is een restaurant in koloniale stijl met rotan stoelen en grote ventilatoren aan het plafond.

Wat ons opviel was dat de schalen niet bomvol zaten maar wel steeds bijgevuld werden. Het effect was dat je geen mensen met overvolle borden zag lopen.

Na het ontbijt zijn we het winkelcentrum onder het hotel eens gaan verkennen. Het zou immers Hong Kong niet zijn als je niet kon winkelen! Alle grote internationale merken vind je er zoals Chanel, Dior, Fendi en Louis Vuitton maar er zitten ook veel kleermakers.

Bij Dior waren de meisjes maar wat blij dat er iemand binnen kwam en kregen we een uitgebreide uitleg over de juwelen die ze daar tentoongesteld hadden. Ik mocht ook zomaar een paar superdure oorbellen passen. Er zat maar liefst 1 karaat aan diamanten in de oorbellen dus die waren heel zwaar aan m'n oren. Ze waren prachtig, echt waar maar de prijs! Bijna 7000 euro voor een paar oorbellen is toch echt te gortig.

Het leukste was de winkel van het hotel zelf waar ze de bekende chocola verkopen maar ook allerlei andere dingen zoals wijn, tassen en koekjes.

De lunch hebben we ook weer genoten in The Verandah en die was uitstekend. Het vertrek was om 4 uur en we werden weer teruggebracht met de Rolls Royce. We hadden onderweg veel bekijks want hoewel het hotel over maar liefst 14 Rolls Royces beschikt, zie je ze toch niet zo vaak rijden.

Na een half uurtje waren we weer thuis en kunnen we zeggen dat dit een zeer goed alternatief was voor een feestje met familie en vrienden. Op naar de 25!